Nem könnyű belekezdeni, de az eredmény, mikor látványossá válik a fogyás és az alakformálás, meggyőző motiváció lehet az Ön számára is.

Tavasszal és nyáron rengeteget hallunk a különböző fogyókúrákról, az ismert vagy innovatív fogyási módszerekről, annak fontosságáról, hogy a szoknyás és rövidnadrágos, illetve a strandszezonra formába hozzuk magunkat. Természetesen a téli hónapok után, amikor valószínű, hogy kevesebbet mozgunk, mint az év többi szakában, illetve alapvetően vitaminból is kevesebb jut a szervezetünkbe, nem árt rákészülni a meleg napokra. De olyan méregtelenítő vagy diétás programmal semmiképpen nem vágjon neki ennek, ami drasztikus eredményeket ígér, mert az bizony az ön szervezetét is agresszívan változtatja majd meg. És ez hosszútávon semmiképpen sem tesz jót. 

Mivel azonban a normál testsúly elérése nemcsak esztétikailag, megjelenésileg fontos, hanem az egészségünk szempontjából is, így most nézzük is meg, hogyan érdemes egyáltalán hozzá kezdeni! És ami a legfontosabb, sosem késő elkezdeni!

Motiváció, döntés, rajt! 

Minden cselekvés alapja egy meghozott döntés, aminek nagyon erős motivációból kell kiindulni. Ha tehát szeretne néhány kiló plusztól megszabadulni, akkor érdemes erre egy kész tervet készíteni. Ebben gondolja át egyrészt az időt, hogy mennyi idő alatt, illetve hogy mikorra szeretné elérni a kívánt állapotot. Ezen kívül a fogyókúrához szükséges étrendet, mozgást és ezek napi, valamint heti szintű beosztását is tervezze meg előre. Érdemes esetleg szakember segítségét is kikérni ehhez.

Készletkisöprés a konyhából

A döntés és motiváció mellett vagy közvetlenül utána szánja rá magát, hogy azokat az ételeket, kekszeket, sima lisztet és társaikat eltávolítsa a konyhából, amelyek csak hátráltatnák és nehezítenék a fogyókúra sikerességében. Tudom-tudom, hogy sokszor ez a legnehezebb, de védje meg magát ezzel is az önszabotációtól és attól, hogy olyan édes, cukros, szénhidráttal túlterhelt élelmiszert fogyasszon a gyenge pillanatokban, melyek csak a plusz kilókat támogatják meg. Ehhez kapcsolódva irány a bolt és vásároljon be az új, egészségesebb és fittebb étrendjéhez igazodva. Részesítse előnyben a gyógynövényes, natúr termékeket, melyek megfelelő vitamin és ásványi anyag bevitelt jelentenek a diéta során.

Mozgás! 

Hát persze, hogy a megfelelő étkezési szokás mellett a mozgás a legfontosabb! De ez nemcsak az étkezéshez kapcsolódik nagyon szorosan, hanem a korunkhoz, a jelenlegi fizikai állapothoz és persze az sem mindegy, hogy előtte, a fogyókúra előtt milyen és mennyire rendszeres mozgást végzett. Ajánlott ehhez is felkeresnie egy kompetens szakembert, személyi edzőt vagy trénert, hogy együtt dolgozzanak ki egy edzéstervet. Ez már csak azért is tud rendkívül hasznos lenni, mert így legalább a külső erő, a külső ráhatás is meglenne, hogy biztosan végig csinálja a mozgásprogramot és a fogyókúrát.

Inni, inni és inni!

És természetesen a megfelelő folyadékbevitel is rendkívül fontos. Nemcsak a megérkezett meleg miatt kell erre mindenképp odafigyelnie, hanem az étrendjének megváltoztatása és a rendszeresen beiktatott mozgás miatt is. A gyümölcslevek sok fajta diétában fogyaszthatók, akár egyéb étrendkiegészítő és ilyen típusú tea mellett. De inkább a saját maga által facsart gyümölcs italokat részesítse előnyben a sima ásványvíz mellett, hiszen az ilyen gyümölcslevek hozzáadott cukrot egyáltalán nem fognak tartalmazni, ami mindenképpen előnyös a diéta alatt.